donderdag 5 december 2013

4. Contact



Wat het IM gebeuren betreft gebruik ik meestal WhatsApp, maar soms ook SMS en Facetime .  Het schijnt dat ik niet de enige ben, die WhatsApp gebruikt,  want er zijn wereldwijd 350 miljoen gebruikers.
Tot nu toe dacht ik dat dat gratis was, maar nu blijkt een abonnement
 € 0,89 per jaar te ( gaan) kosten. Is toch bijna voor niets.
Onlangs ontving ik een soort kettingbrief, waarin gewaarschuwd werd voor het feit dat WhatsApp geld gaat kosten, tenzij je de brief weer naar tien mensen doorstuurde. Dit blijkt dus loos alarm en grote onzin.

Meebo  is overgenomen door Google in juni 2012 voor  80 miljoen euro en in juli 2012 geheel gestopt! Je moet er wat voor over hebben om je concurrent uit te schakelen!

Voor de bibliotheek zou  IM  kunnen dienen als een online klantenservice. Er zou dan alleen permanent iemand beschikbaar moeten zijn om vragen e.d. te beantwoorden.
Ik ben bang dat dat er niet in zit.

1 opmerking:

  1. Vreemd genoeg moest ik 1,5 jaar geleden al 89 ct betalen voor WhatsApp, iedereen kon het toen nog gratis installeren.

    Een online klantenservice zou natuurlijk ook met beperkte bemanning kunnen als er maar duidelijk aangegeven wordt op welke tijden de dienst beschikbaar is, dat zou natuurlijk wel een ruim blok moeten zijn.

    Heb je ook nog even gechat met een collega?

    Leuk verhaal weer hoor Ariadne!

    BeantwoordenVerwijderen